Morgonpepp med Elizabeth

mars 27, 2014 at 9:19 f m Lämna en kommentar

20140327-100503.jpg

Började morgonen med att träffa Elizabeth Gummesson, numera Kylenstierna, på kontoret. Så kul att ses igen, Elizabeth har ju hängt med oss i en massa 4goodsammanhang tidigare så det var dags för en update. Och jag blev så grymt peppad av hennes driv och vilja att hela tiden utveckla och utbilda sig själv.

– Jag har ju pluggat deltid de senaste åtta åren, säger hon och räknar upp allt från Kbtterapeutkurser till Sorgebearbetning.

Det föder tankar hos mig så klart, vad vill och ska jag vidareutveckla? Tanken känns kul, det finns ju massor av möjligheter. Elizabeth är också grym på att sätta upp mål och go for it. Hon har skrivit sex böcker och är på gång med två till, en om feedback – att det är det vi längtar mest efter på jobbet. Och så skriver hon en roman!! Och för att skriva disciplinerat åkte hon själv till New York och satt och skrev en vecka. Coolt! Modigt!

Jag ser allt framför mig i bilder, hur jag glider runt i Central Park med en to go kaffe och en laptop. Ha ha, jag som inte ens dricker kaffe – men ändå🙂

Hur som helst – blir peppad att utveckla mig av vårt möte. Vad längtar jag efter att förkovra mig i? Det ska jag fundera på! Och passande nog börjar Marie och jag en entreprenörsutbildning idag med Core. Det ska vi berätta mer om snart!

Soliga hej från Carina🙂

Entry filed under: 4good. Tags: , , , , , , .

Min facebookande farmor är min förebild! 20 snabba karriärtrender 2014-2015!

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

mars 2014
M T O T F L S
« Jan   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts


