Dream and Do!

mars 19, 2014 at 7:32 f m Lämna en kommentar

Det började med en dröm och en tanke att vi på 4good skulle ha någonting som fick känslan av en 4goodkväll att räcka längre. Kanske armband med peppande ord som SHINE och DREAM…. Den tanken föddes för många år sedan och har åter och åter kommit upp på bordet igen men du vet hur det är – det finns så många bra idéer – men skillnaden är när man lyckas och orkar förverkliga dem. Det där steget. Vem ska göra? Hur? Hur hitta? Vågar vi beställa en massa armband? Men en dag i januari började kollegan Jenny googla efter någon som kunde göra dem och vi fick napp och berättade vad vi var ute efter! Så här såg första proverna ut.

20140319-083115.jpg
På 4goodkvällarna i februari var det premiär!

20140319-083804.jpg

20140319-083836.jpg
Succé och tyvärr kunde inte alla som ville köpa. Sålde vi dem bara på 4goodkvällarna? Hmm.. Ja det gjorde vi ju, men kanske kunde vi sälja dem på nätet. Hur då? Hur startar man webshop? En strålande lördag morgon vaknade jag och låg och tänkte på det här medan resten av huset sov. Hur ska dom skickas ut? Behöver en proffsfotograf för att fota dem? Upp och googlade på silkespapper, porto och kuvert. Äh, jag beställer ett gäng. Inspirerad av vår fotograf Jenny Puronne som alltid jagar det vackra morgonljuset tänkte jag – äh, jag testar och tar några bilder. Smyger ut i pyjamas och bonusdotterns uggs med min iphone och armbanden. Hittar en betongbit i trädgården som får bli fond att lägga dem på. Fotar o fotar o fotar och resultatet blir helt ok! Dom går att använda. Veckan efter kontaktar jag webbyrån för att höra om de kan hjälpa oss få upp dem på siten? En vecka senare, igår återkommer de med att det kostar 8000 och att de kan göra det nästa vecka…. Nästa vecka… Vi vill ha upp det NU och 8000 kr… Måste finnas ett annat sätt! Lägger ut en fråga om webshop på Facebook och fem min senare har jag två svar. Tictail – gratis webshop och plättlätt! Och under eftermiddagen igår tog vår webbshop form och igårkväll var den in the air! På några timmar – av en amatör som jag, som aldrig haft med en webbshop att göra tidigare, coolt! Voilà!

20140319-091854.jpg
Med det här inlägget vill vi dela med oss och peppa dig att det kan vara inom räckhåll att förverkliga en dröm och till exempel starta en webbshop. Var inte så rädd – testa – även om du inte har alla svaren. Ta hjälp, fråga och go for it! Med lite driv, envishet och jäklar anamma kan du förverkliga dina drömmar!
Dream it, wish it, do it! Kram från Carina på 4good
Kolla in våra armband i webbshoppen här!

20140319-092204.jpg

Entry filed under: 4good, Dreamers & Doers. Tags: , , , , , , , , , , , , , .

Möt Jenny – vår nya solstråle i Göteborg! Min facebookande farmor är min förebild!

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

mars 2014
M T O T F L S
« Jan   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts


