Less is More?

november 8, 2013 at 4:11 e m 2 kommentarer

Less is More is Less
Is less more?
More is more har nog varit min devis mer genom livet. På gott och ont. Nyfiken på allt, på hugget, på gång, – JAAA, det vill jag vara med på, det ska (fan) gå…. JAA, vad kul, jag kan! Listan kan göras lång och jag vet att jag inte är ensam att oftast gå ALL IN! Men den här veckan har jag fått samma budskap till mig fyra dagar i rad!
lessismoreljusskkylt
Dag 1. Veckan började med ett lunchyogapass i måndags där yogaläraren inledde med ett prat om Less is More. Ta det lungt med kroppen, gör kanske lite mindre än vad du tänkt dig istället för mer. Jaaa, tänkte jag (i vanlig öppen anda :-)) Det där ska jag ta till mig.

Väl vid datorn på eftermiddagen hade jag heeeelt glömt uttrycket (otroligt irriterande) men kom ihåg innebörden. Kanske borde jag ringa yogaläraren och fråga vad hon sa?

Dag 2. I telefon med kollegan Marie dagen efter så säger hon de magiska orden – Carina, jag tycker vi ska tänka att Less is More. Ja, där var ju uttrycket igen. Ganska bra det där, nu ska jag komma ihåg det!
less-is-more

Dag 3. På onsdagkvällen läser jag Sköna Hem i soffan hemma. I ett reportage om hur Emma Gren och Yannick har det hemma hos sig ser jag en liten papperslapp de har på väggen. Jodå, Less is More igen… Jag tror någon försöker säga mig något berättar jag för familjen och skrattar.
lessmoreskönahem

Dag 4. På torsdagen är det dags för releiasefrukost med Jennie Liljefors på Filippa K, där träffar jag Jenny som jag pluggade med på Poppius för 14 år sedan. Så kul att ses och när vi står och pratar så säger hon plötsligt i en mening – Ja men du vet, Less is more!
Då höll jag nästan på att smälla av, vad är meningen med att jag ska bombas med detta uttryck varje dag…?

Är det bara slumpen eller är det bara ett så inne uttryck just nu att alla slänger sig med det? Eller är det högre makter som vill säga mig något :-)? Den här veckan fick jag iallafall ta mig en funderare på vad det betyder för mig. För mig är Less is More en påminnare att fokusera på rätt saker, att känna sig nöjd när jag har kört järnet på jobbet en hel dag utan att tänka på allt det jag inte hann, att det enkla kan vara det fina, att längta och äntligen köpa den där vackra lite dyrare saken man verkligen vill ha istället för en uppsjö av billigt krafs, att göra lite mindre men ändå få mycket gjort och att njuta av det enkla…
Det ska jag bli ännu bättre på nu.
/Kram och happy helg från Carina
less-is-moretjejen

Entry filed under: 4good. Tags: , , , , , , .

Frukost med Yoga-Jennie & Filippa K Soft Sports 4goods nätverk testar Apolosophy!

2 kommentarer Add your own

  • 1. Cecilia Németh  |  november 8, 2013 kl. 5:23 e m

    Härligt att du skriver om just detta Carina, då vi hade en lång diskussion om detta i Palma!
    Livet blir så mycket skönare och mer prestigelöst med den insikten:-)
    Ha en fin helg!

    Svara
    • 2. 4good living's blogg  |  november 9, 2013 kl. 10:37 f m

      Ja, vad kul! Behöver påminna sig om det hela tiden bara🙂 ha en fin helg du med och kram

      Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Most Recent Posts


