DNA – ända in i själen

juli 31, 2013 at 12:05 e m Lämna en kommentar

På Solskensresan i april i år höll Marie och Carina en workshop för oss deltagare, som du kanske läst om i ett av mina tidigare inlägg. Ämnet var Dreamers & Doers. Marie använde då ett uttryck som fastnade i mig. Det var att syssla med det som var ens DNA. För Marie var det att jobba på 4good med att peppa och inspirera. Så underbart och inspirerande att hon också gör det nu!

Jag har senare hört det här uttrycket flera gånger och därför tänkt på det en hel del. När det går så långt som att man lyckas identifiera vad ens DNA är i de här sammanhangen finns det ju ingen återvändo!

Jag har ju berättat för er om min dröm om att driva ett hotell i ett varmt land. Men en dröm är ju oftast mer mångfacetterad än så… Det räcker inte att ha ett hotell för att drömmen ska bli verklighet. Man skulle kunna säga att själva ägandet är det ”hårda” värdet i min dröm.

De mjuka värdena då? Huret, liksom? Faktum är att hur är minst lika viktigt. För mig handlar mycket av det om känslan. Känslan som gästerna omfamnas av, ett äkta varmt välkomnande, intresserat och nyfiket, hjälpsamt, lite lyxigt och med mycket skratt och glädje. Där, där har du mitt DNA.

Dreamin and doing!
Anna

2013-07-28 19.50.15

Entry filed under: 4good, Dreamers & Doers. Tags: , , , , , , , , .

Shaken, not stirred Steg 1 – check!

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

juli 2013
M T O T F L S
« Mar   Aug »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Most Recent Posts


