Mittemellandag

juli 29, 2013 at 11:42 e m 4 kommentarer

Idag har varit en dag för reflektion. Därmed inte sagt att jag suttit på mitt rum och funderat. Tvärtom. Jag åkte iväg till ett klassiskt utflyktsmål på nordvästra Mallorca, hamnstaden Port de Soller. En charmig liten ort som jag förstod det. Det trevligaste sättet att ta sig dit är med ett gammalt tåg som skakar och väsnas, på en rutt som bjuder på sköna vyer.

Med ljudet från rälsen dunkande i öronen och vyer av Mallorcas snustorra inland på näthinnan vandrade tankarna iväg. Jag träffade en holländsk entreprenör igår kväll som visade stort intresse för mina idéer, kom med nya infallsvinklar och fick mig att se saker från nya perspektiv. Man kan säga att hela samtalet satte griller i huvudet på mig! Och det är en bra sak.

Nu har halva Palma-veckan har gått. Vad händer när jag kommer hem? Inget händer ju av sig själv, förresten. Så frågan är ju snarare, – Hur går jag vidare? Jag vet svaret på den frågan. Det är dags att göra upp en plan.

Dreaming and doing,
Anna
image

Entry filed under: 4good, Dreamers & Doers. Tags: , , , , .

Världsklass hela da’n Nya vyer, nya toner, nya möten

4 kommentarer Add your own

  • 1. Jennica Ericson  |  juli 31, 2013 kl. 8:31 f m

    Ha så underbart de sista dagarna Anna och hälsa alla på Feliz från mig! Vi kommer dit i oktober igen med en massa goa 4good-tjejer, hoppas de som behöver och vill får samma aha-upplevelse som du har fått.
    Stor kram
    Jennica på 4good

    Svara
    • 2. Anna Blänning  |  augusti 8, 2013 kl. 2:47 e m

      Tack! Jag håller båda tummarna för fler aha-upplevelser på höstens Solskensresa. Det är ju så härligt! /Anna

      Svara
  • 3. Pia Gustavsson  |  augusti 5, 2013 kl. 6:45 f m

    Hej Anna. Helt fantastiskt att jag hittade din blogg. (via 4good på fb). Jag har liknande planer som du men de ligger lite längre fram i tiden. Det ska bli jättekul att följa dig. You go!! Kram Pia

    Svara
    • 4. Anna Blänning  |  augusti 8, 2013 kl. 2:46 e m

      Tack Pia! Jag hoppas du håller mig uppdaterad också. Kram!

      Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

juli 2013
M T O T F L S
« Mar   Aug »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Most Recent Posts


