Multitasking hos frissan

augusti 31, 2012 at 12:41 e m 1 kommentar

Sitter hos frissan och får fina slingor i håret. Har laddat upp med en rejäl bunt tidningar – Lantliv, Hälsa, Mama… Får en kopp chai te och några mandelbiscottis. Skön musik i bakgrunden. Tar upp mobilen kollar mailen, läser lite i en tidning, får en ide från det jag läser och mailar den vidare. Svarar i telefon, lyckas pula in örsnäckan under foliepaketen, och gör lite planer framåt. Allt i en skön blandning medan jag blir omhändertagen.

Låter det körigt? Borde jag bara sit back and relax? Kanske🙂 men jag tycket det är helt underbart att det går att jobba så här! Det känns både kreativt och effektivt. Och dessutom var min trevliga frisör Karin så busy med sitt konstverk (ha ha mitt svenska hår) att jag absolut inte fick prata med henne.

Teo Hären som skrivit boken Härarbete säger att man ska jobba där man gör det bäst! Och idag var det hos frissan.

Hej från Carina

20120831-144035.jpg

Entry filed under: 4good. Tags: .

Praktikant-Elin är här! Snart drar vi till Mallis!

1 kommentar Add your own

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

augusti 2012
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Most Recent Posts


