Eyecandy for the soul & Ayurveda

maj 10, 2012 at 6:30 f m Lämna en kommentar

20120509-204314.jpg

20120509-204253.jpg

Häromdagen hände två saker som höjde min puls ; ) Dels såg jag en annons för en spännande 2-timmarsföreläsning med indiske ayurvedaläkaren, författaren och inspiratören Janesh Vaidya. För första gången på länge tänkte jag att ”hmm, kanske man ska till och gå?..” Ni vet, likt ett skomakarens barn var det ett tag sen jag gick iväg på föreläsning. Men det ska jag göra nu. Nåväl, det andra var att jag tyckte arrangörens namn var så charmigt – withlovelisa.se – att jag gick in på denna site. Kollade runt och hittade denna magiska länk som ledde mig in i ett universum av de vackraste ihopsatta bilder, foton och citat. Jag smälte av all denna skönhet, vilken känsla! Kolla själva och försvinn in i dimman ; )

Ok: Clarion hotell vid Skanstull på Söndag! Då kör Janesh sin föreläsning. Vem är det? Vi har delat ut hans böcker Innan regnet faller på våra 4goodkvällar, men jag har aldrig hört honom tala.

Janesh reser runt i världen och håller 100-tals föreläsningar om Ayurveda, den Indiska livsfilosofin.

Kuriosa är att han älskar Sverige och anser att det är ett av världens mest utvecklande länder men att vi ligger efter när det gäller sinnets utveckling. Det är därför många inte är lyckliga. Han har märkt att i Sverige är det största problemet att vi inte har tid. Vi säljer vår tid för att få pengar. Som vi sedan köper saker för. Därför stressar vi. Slutar vi köpa skulle vi ha tid.

Tja, känns igen? Jag längtar efter lite sådana här perspektiv. Utifrån och från ett annat synsätt. Kanske ses vi på söndag? Temat blir YOUR LIFE VISION, kolla mer här.

Kram Katrin

20120509-204400.jpg
Såna här fina bilder hittar du på Lisas TumblR sida, allt begåvat komponerat efter form, känsla och färg.

Entry filed under: 4good. Tags: , , , , .

Polarpris, flashmob & Malmö Your kingdom is within!

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

maj 2012
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Most Recent Posts


