Boktips innan jul

december 22, 2011 at 3:20 e m Lämna en kommentar

20120104-160016.jpg

Boktips 1:

Fredrik Lindström kom nyligen ut med boken När börjar det riktiga livet. Skön, rätt lågmäld, men – såklart, det är ju en nutidsprickskytt vi pratar om – ack så träffande. Vi möter ett gäng metrosexuella, mitt-i-livet människor som liksom tappade sig själv en smula på vägen till att bli vuxna. Så som vi alla gör. Nu är de alla vuxna och har fortfarande kvar planerna på vad de ska göra när… ja, när de blir vuxna. Det här är så bra beskrivet, och lite kusligt. Man vill ju helst inte vara den där personen i boken. Men det är jag…och det är du. Vi är dem alla. Vad ska du göra när du blir stor (ha stora middagar, kunna italienska, äga en båt, spela gitarr)?. Gör det nu ; )

Boktips 2:

Alkemisten av Paolo Coelho vänner! När jag fick tipset av en god vän för ett par veckor sedan så tänkte jag typ ”jaja, den där gamla novellen, den var väl söt”. Glömde bort att det förmodligen var hundra år sedan jag läste den och att jag faktiskt inte hade en aning om vad den handlade om längre. När jag sedan läste en krönika av Oprah herself ; ) där hon just nämnde Alkemisten, ja då beslöt jag mig för att gå och köpa. Och vilken läsning! Hela boken är numera en understryken kvoteringsbibel. Existentiell – rakt in i själen. Läs!

Entry filed under: 4good. Tags: .

Pröva dina vingar Oprah nystartar 2012

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

december 2011
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Most Recent Posts


