Knausgård

november 14, 2011 at 3:09 e m Lämna en kommentar

20111114-160526.jpg

Karl Ove Knausgård – den norske succeförfattaren som skrivit om sitt liv i 6! böcker, hördes igår på norsk radio apropå att sista boken lämnats för tryck (typ så här, inte ordagrant) ”Nu är jag färdig som författare, jag ser fram emot att spendera min tid med min fru och mina tre barn.” Och det fattar jag ju! Hans tokrace, att skriva sex tegelstenar/biblar de senaste åren (3-4?) måste ju ha tagit ALL tid. Klart han ska vila. Hoppas bara att han inte slutar på riktigt…? För det är han för bra för.

Så, Läs! Läs någon av böckerna, tror inte det behöver vara i följd… Har själv läst nummer 1 och 2 (3:an borde ha kommit ut nu?). Så bra. Skriver om grådaskigt smutsvatten och man bara ”åh, vad intressant”. Haha. Men, Allvarligt. Det är som att vara med i filmen om hans liv (förmodligen meningen) och det funkar! På smutsig, vardaglig detaljnivå. Man sitter där i köket som åskådare…

Boktips inför jul. Kram Katrin

Entry filed under: 4good. Tags: , , .

Bleisure På väg

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

november 2011
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Most Recent Posts


