Viva Ecoviva!

augusti 25, 2011 at 10:31 f m Lämna en kommentar

Idag är det torsdag och jag vet vad jag ska ha till middag ikväll – tjohoo!! Vet du? Jag ser mig själv som en kreativ, impulsiv person som skapar! Skaaapar familjens middagar…hmm, typ jäktandes genom affären vid femsnåret, slängandes ned något i korgen. Ofta halvfabrikat (fast jag inte lagar halvfabrikat..eller hur var det nu igen..). Ibland blir det macka och smoothiemiddag. Eftersom jag är så skapande så har jag varit rädd för att begränsas av de tjänster som de tidsbesparande matkassarna innebär. Har liksom tänkt att ”men, jag vet ju inte vad jag känner för att äta på onsdag, det kan ju ingen bestämma åt mig”, typ. Men! Så ringde det på dörren i söndagskväll ; ). Dags för leverans. Av Ecovivas matkasse som jag skulle få prova denna vecka (i egenskap av 4goodare och att vi inleder ett samarbete med dem). Och det var ju rätt kul. Att bara ”Åhh, vad är det i? Är det så här mycket!! Kantareller – wow!! Nämen, lax!”. Glad och fin påse, med massor av innehåll hälldes ut på bordet. Började läsa menyn för veckan som bestod av Lax med färskpotatissallad, Pannbiff med lingon, stekt lök, Cannellonirullar med skinka/tomatsås och Blomkålssoppa med kantarelltoast. Det var ju inte utan att man blev sugen. Hmm, det kanske inte var så dåligt ändå? Att få hjälp att planera veckans matsedel. Speciellt inte eftersom det var så fräscht. Allt var ekologiskt! (Biiiig Plus!) Och menyn passade mig. Den var kreativare än jag, haha. Man får fyra måltider och kan ju såklart disponera dem hursomhelst över veckan, men jag klev in hardcore och kör min sista rätt idag. Det blir pannbiff. Slutsummering av Matkasse och Ecoviva: Love it! 

ps När jag tänker på vilket jobb alla dessa Matkassar lägger ned för att få till våra matveckor, ja då blir man ju ödmjuk. Det är ju recept, väl avvägda, anpassade,  näringstabeller, inspirationstexter, packning, körningar, leveranser, you name it. Just vad gäller Ecoviva (kan ju inte tala för någon annan) så slogs jag över hur fräscht det var – såå färskt. Bättre blomkål än jag hittar själv när jag står och klämmer och väljer. Näe, jag är imponerad. Och mätt! Tack för maten.

/Katrin

Här kommer coola tjejerna bakom Ecoviva, Annika och Amina:

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Brev! Så kul! Tystnad? Tagning!

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

augusti 2011
M T O T F L S
« Jul   Sep »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Most Recent Posts


