Flow

juni 3, 2011 at 12:50 e m Lämna en kommentar

20110603-024913.jpg

Sitter på landet och känner mig lite risig, lätt huvudvärk och bra tryck i allergigenen som ger mig lock i öronen. Solen får mig att dra mig tillbaka till skuggan och helt plötsligt har förhållandena gjort mig till en betraktare. Jag ser barnen, iakttar deras lek. Och det är med stor fascination jag ser hur de är i FLOW mest hela tiden. J som övar på att kicka boll – 15, 18 och ibland 21. Men han slår inte rekordet på 23. Fokuset är fullständigt. I en annan bubbla befinner sig E med kusinerna – de skapar sockerkakor till cafeet. Av sand. Uppslukade. Kickandet och leken avtar. I pausen föds nästa lek och snart är de på väg till badet. Och så fortsätter det. Forskarna säger att det är i tillstånd av FLOW som vi vilar duttelidutt-hjärnan med alla to-do listorna, att det är i den här vågen som skapandet börjar. Här blir vi kreativa och kommer på lösningen – på allt!? Slår mig nu hur viktig den fria leken är för barnen och undrar var den finns hos oss vuxna…

20110603-025015.jpg

Entry filed under: 4good. Tags: , , , .

Säljkonferens på hemmaplan To Do on a sunny day…

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

juni 2011
M T O T F L S
« Maj   Jul »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Most Recent Posts


