Behind the scenes, Göteborg

maj 23, 2011 at 10:57 f m Lämna en kommentar

Först vill jag bara berätta att jag är rätt knäckt. I en till synes oskylding uppdatering av min WordPress-app så försvann plötsligt alla uppdateringsmöjligheter från iPhonen i ett nafs. Suck! Jag som suttit på bussen, stått vid fotbollsplanen, ja you name it och gjort mina inlägg, och nu är det datorn som gäller. Big, big tröskverk all of a sudden. Jag undersöker buggen och harvar under tiden på. Via dator. Här kommer lite behind the scenes bilder från besöket i Göteborg i onsdags.

Först ut har vi Emma Hamberg på x2000, lika god och glad som vanligt:

Tåg är perfekt, speciellt till Göteborg. Emma tittar på film, jag förbereder bildspel och Anna vår fina praktikant jobbar med sitt:

Vi är framme vid lunch. Lunchar och springer ut på stan för att fixa de sista viktiga grejerna – talarpresenter, blommor till scenen och det viktigaste: håll-in-min-rumpa-tight-så-in-i-bängen-trosor…

Alla talare (Emma, Zinat Pirzadeh och Michael Södermalm) börjar ramla in. Goodiebags packas och kvällen närmar sig med stormsteg. 470 platser… och de kommer att fyllas till sista stolen!
18.30 – Show!

Och så swischar kvällen förbi i ett endaste nafs! Zinat talar om att lyfta av våra (svenska) mentala burkor, Emma peppar oss i att våga hoppa och Micke får oss att inte vilja vara fast i Janteträsket längre. När kvällen är över sjunker vi ihop en smula och hungern gör sig påmind. Vi samlas i restaurangen och beställer in mat. Emma och Zinat – två söta spöken? – ställer upp på bild (tänk om de vetat att jag inte har blixt och hur mysko det skulle bli ; ):

Vi går till sängs. Jag ser en lapp jag gillar – det går att beställa frukost på rummet för endast 75 pix och jag känner mig plötsligt lyxglad. Sms:ar Zinat och Emma och tipsar dem att göra detsamma. Det gör de. Zinat berättar sedan att frukosten aldrig dök upp…hon hade kommit ihåg allt (ägg, yoghurt and more) men glömt att skriva dit rumsnumret…

Sedan följde såklart hemresa. Mer jobb med att lägga upp facebookbilder från kvällen på tåget. Möte på Centralen om 4goodkvällen i Stockholm på måndag (idag). Sedan hämta barn och sen hem och sen …Upp med fötterna och fram med en tidning. Tid att chilla. Borta bra, hemma bäst ; )

Entry filed under: 4good. Tags: , , , , , , , .

Mumsiga Emma Behind the scenes, Stockholm

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

maj 2011
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Most Recent Posts


