Hemma på min gata i stan

maj 4, 2011 at 1:46 e m Lämna en kommentar

Ja där, där finns en rätt nyöppnad butik som heter Manos. Jag tippar att det handlar om det spanska ordet för händer därför att allt därinne ter sig handgjort. Att gå in där, att gå förbi där gör mig glad. Allt sprider glädje och signalerar äkta på ett sånt sätt som bara en handgjord docka eller egendrejad skål kan göra. Jag hejdas ofta vid detta fönster. Som nu; jag går förbi skyltfönstret och backar genast tillbaka. Vilka kort! Och vad är det där? Har de lagt ut kuverten som det (uppenbarligen!) så kreativa kortföretaget har skickat till butiken? Hmm, läser på lappen bredvid och det står att tillverkarna heter Urubbu och betyder svart fågel. Googlar och hittar dem på nätet. En kort stund av vardagsinspiration har drabbat mig! Det kanske inte räcker till att gå hem och skapa själv, men den öppnade definitivt mitt sinne. Som just nu var ingrottat i flera to do-listor och otaliga sms att skicka. Tack alla konstnärer, kreatörer, illustratörer, hantverkare, keramiker och fler som skapar så mycket skönhet – it makes My day! Det får mig att stanna upp. Punkt.

Entry filed under: 4good. Tags: , , , , .

Save the date The Power of Joy

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

maj 2011
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Most Recent Posts


