Joan Baez & skivomslag

april 19, 2011 at 2:40 e m Lämna en kommentar

Hej. Idag inspireras jag av Joan Baez och gamla skivor, eller egentligen skivomslag. Är på landet och började kika igenom samlingen. Då fick jag syn på skivan med Joan Baez och kom på att jag vill tipsa om en dokumentär med henne som ligger på svtplay (säkert ett tag till). Såg den förra veckan och jag greps verkligen utav den här amerikanska folksångerskans otroliga engagemang i FÖRÄNDRING. Viljan att göra bättre. Och annorlunda. Vi får följa henne genom the civil rights movement, marscherna med Martin Luther King, protesterna mot Korea och Vietnam. Och i kriget i Jugoslavien. Sp fattar man att, den här vackra kvinnan med den sagolika rösten, hon använder sin styrka, sin sång och sitt liv till att göra skillnad. Inspirerande och äkta. Kolla om du har tid!
Avslutar med en ep mot vägg… ; ) Bara för att jag gillade den gula färgen mot det blå!

Entry filed under: 4good. Tags: , , .

Resa & Don. Don Draper Länge leve LEVA

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

april 2011
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Most Recent Posts


