Sunshine Story

april 1, 2011 at 1:06 e m 6 kommentarer

Hej Alla! Det kom ett mail häromdagen (och det kommer många sådana – vi är sååå ödmjuka inför det) från en av våra 4good friends. Mailskrivaren heter Jannice och jag frågade om jag fick lov att publicera hennes story och det fick jag. Vi får se om hennes dröm blir till verklighet, men här kommer i alla fall dagens solskensmail och vi ger henne hejaheja och massa ryggdunkar så här på fredageftermiddagen – eller hur!?:

”Hej Jannice heter jag. I höst tänker jag vara en av de som står på er scen och berättar min Sunshine story! Till hösten kommer jag att starta min första förskola. Min glädjeförskola, för att jobba med barn är ett privilegie. Efter många års funderare har jag nu skridit till verket (och är supernervös!). Jag behöver kapital och resurser (ngt som inte finns i den här branschen) och en investerare som tror på mig. Jag slåss mot kommunen som har pengar och kommer öppna en egen förskola samtidigt (vilket de beslutade efter min ansökan) och står med en grym affärsidé, barn i kö, lokal men utan pengar. Det startbidrag jag får av kommunen äts upp snabbt till etableringskostnader. För 1 månad sedan lämnade jag in en verksamhetsplan (efter en veckas arbete utan sömn!!!) och nu står jag här med ett OK att starta, barn i kö och ett fantastiskt intresse, men behöver pengar att ordna lokalen för. Pengar som man som enskild inte har (kommunens bidrag räcker inte långt). Finns det någon hos er som kan hjälpa mig framåt – på vilket sätt är jag inte soklar med – men jag vet att ni har samma driv som jag och hittar lösningar på problem. Genom ert nätverk kanske ni kan förstärka behovet av resurser – det vore otroligt fantastiskt- och att ert nätverk får höra av sig så snart de kan om de vill jobba med mig på Glädjeförskolan Pärlan!

Soliga hälsningar / Jannice”

Hoppas det går vägen – mod och passion kan ta en riktigt långt. Tack för inspirationen hälsar vi från 4good.

Entry filed under: Sunshine Stories. Tags: .

Hundra bullar i luften #2 Lou, vilken kraftkälla!

6 kommentarer Add your own

  • 1. Jenny  |  april 1, 2011 kl. 8:21 e m

    Det kommer att bli kanon. Satsa på barnen som är vår framtid. Synd att det inte går att få ekonomi i det. Men jag tror på dig!! Glädje. Engagemang. Värme. Lycka till!!

    Svara
    • 2. Jannice  |  april 7, 2011 kl. 9:39 f m

      Tack Jenny – tror på dig!

      Svara
  • 3. Anette  |  april 2, 2011 kl. 9:00 f m

    Det här kommer bli Sveriges bästa förskola. Dina goda tankar, förhållningsätt, driv, vilja, gå förbi hinder o hitta lösningar i allt, din glädje o engagemang gör att du kommer lyckas❤ Kramar från ditt största fan🙂 Anette

    Svara
    • 4. Jannice  |  april 7, 2011 kl. 9:39 f m

      Underbart med fans! Det berikar och förgyller tillvaron!

      Soliga hälsningar!

      Svara
  • 5. Cecilia  |  april 5, 2011 kl. 8:14 f m

    Vilken fantastisk ide!All lycka till dig!Kram!

    Svara
    • 6. Jannice  |  april 7, 2011 kl. 9:38 f m

      Tack Cecilia!
      Allt gott // Jannice

      Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

april 2011
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Most Recent Posts


