Yoga med Malin i vardagsrummet

mars 29, 2011 at 11:46 f m Lämna en kommentar

Idag vill vi tipsa om 4goodvännen Malin Berghagen som nyligen givit ut en yoga cd! Köp!

Nämen, allvarligt talat: Malin är bra, Yoga är bra och det är rätt schysst att kunna få vara för sig själv i hemmets lugna vrå med sin yoga. Själv har jag börjat se på yoga som den moderna (ja, även om den har tusentals år på nacken) formen av husmorsgymnastik. Enkel och konkret stretch som bygger smidighet och styrka. Den här ”bilden” hjälper mig att inte bli så jämfööörande. Vad jag menar är att om jag tror att jag måste vara en perfect yogini á la Malin eller en Ashtanga-power-brutta med en massa imponerande biceps – ja, det är då jag lägger ned. För jag är ju inte där. Jag är så långt ifrån det jag kan komma. Men nu, sedan jag infört bilden av husmorsgympa på min näthinna, ja då tränar jag yoga två gånger i veckan. Tänk vad lite kbt kan göra för fysiken (och självkänslan : ) Och Malin hälsar att det här är en yoga som passar både nybörjare och de som tränat mer/längre. Hon vill verkligen att det hele ska kännas så enkelt och så opretentiöst som möjligt. Den här cd’n är gjord av en pendlande (Järvsö – Sthlm) 4-barnsmamma med ett varannanvecka-liv och som är över de 40 fyllda. It’s for real. Hon vet verkligen hur mitt-i-livet-livet är; så – Enjoy!

Malins cd köper ni här t ex http://www.miguru.se/sv/artiklar/yoga-med-malin-berghagen-cd.html eller på www.wellnessguide.se

Entry filed under: Möt 4goods inspiratörer. Tags: , , , , , , , , .

I ett hörn av världen… Oprah funkar alltid…

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

mars 2011
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Most Recent Posts


