Om jag var din hemmafru

mars 4, 2011 at 9:09 f m Lämna en kommentar

Läser senaste Residence och får en jättekick av en färgsprakande påfågel; en brunett med stor mun och tomatröda läppar, knallgul ballerinakjol, röda tights och kornblå sidentopp. I ett vitt och mörklila kök! Hennes eget. Den skrattande kvinnan på bilden är så långt från en långkokande hemmafru du kan tänka dig, ändå så är det namnet på hennes välbesökta blogg och nyutgivna bok – Om jag var din hemmafru. Lotta Lundgren, som jobbade som välbetald copywriter på fina reklambyrån, fick existentiella tankar för några år sen (någon som känner igen sig? ; ). Hon tänkte ”om jag skulle dö imorgon skulle jag verkligen ångra att jag inte lagade mer mat under min livstid”. Hon skiftade fokus, började skriva om mat, blev krönikör i Gourmet, flyttade sin blogg till den välbesökta matsiten Taffel. Och sen har det rullat på. Hon gjorde TV-programmet Landet Brunsås (just nu spelar hon in den 2a säsongen) med Henrik Schyffert och Erik Haag och nu kommer boken. Och, har man tittat i den så känns livet plötsligt rätt kul. Bilderna är sanslöst sensuella, roliga – annorlunda. Mat blir lustfyllt. Spännande tjej, med kreativitet och driv. A 4goodgirl to love!

Entry filed under: 4good. Tags: , , , , , , .

Goda vänner Systrarna Voltaire inspirerar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

mars 2011
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Most Recent Posts


