Coacher och Kleenex

februari 4, 2011 at 9:07 e m Lämna en kommentar

41 år, på det 42:a. 1 terapisession avklarad! Tja, det kanske tog lite tid ( i synnerhet om man håller på med personlig utveckling och inspirationskvällar, men ni vet skomakarns barn…), å andra sidan har jag hunnit samla på mig lite bagaaage ; ) Hursomhelst, när jag hade tagit plats på stolen (no sofa) så kom min terapeut in med en låda Kleenex. Han hade fått leta runt en stund sa han för att ”numera är det inte så många psykologer som hyr in sig här utan det är mest coacher”. Ehh?, tänkte jag först innan poletten trillade ner. Aha, terapi = servetter, coaching = inga servetter. Ok, sa jag och tog en Kleenex i preventivt syfte, för hit hade jag inte kommit för att lägga upp nya karriärmål eller få hjälp med vardagens prioriteringar, näe – I was ready to dig deeper. Och det gjorde jag. Att gråta var inte jobbigt, en ny tid är bokad. Kram Katrin

Entry filed under: 4good. Tags: , , .

En kärleksfull påminnelse The 4good girl as we know her…

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

februari 2011
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  

Most Recent Posts


