Ooohhh Oprah!!!

januari 11, 2011 at 5:23 e m Lämna en kommentar

Den första januari startade en helt ny TV-kanal i USA – OWN; Oprah Winfrey Network. Frukten av en en vision Ms Oprah haft sedan länge, men inte haft mod, pengar, möjlighet (låst i kontrakt med annan kanal) och vad det nu varit för anledningar till att det inte skett tidigare. Men nu var tiden kommen. Hon berättar att hon satt och lekte med sina initialer för flera år sedan och redan då var det taget att hennes Egen/Own kanal skulle heta just OWN. Nu skördar vi som befinner oss i USA frukten av hennes arbete. Jag, för min del, avgudar det hon gör. Älskar hennes fokus på att vi alla ska leva våra bästa liv, lära oss av våra misstag och växa som människor. Det speglas i hennes valda program hittills. Vi har The Master Class där kloka människor berättar om sina insikter. Här möter vi allt från Jay Z till Maya Angelou. Oprahs Dreamteam har hon såklart tagit med sig och såväl Dr Phil som Dr Oz finns med. Jag har haft en hel del TV-tid den senaste veckan.. What can i say ; ) Jag hejar i alla fall på Oprah och hennes senaste projekt. Modigt. Och den enda vägen kvar att gå, som hon själv sagt i intervjuer. Snart är jag hemma i Sverige med mina tre kanaler igen, så nu går jag tillbaks till TVn! /Katrin


Entry filed under: Tankar från USA. Tags: , , , , , , , , , , .

Kreativitetskick på Blue Heaven Anthropologie – mitt konstmuseum!

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

januari 2011
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts


