Råa, rådiga mammor

januari 3, 2011 at 1:27 f m Lämna en kommentar

Gick in på Starbucks för att köpa kaffe och något som skulle hålla mig uppe  tills det var dags för lunch om någon timma eller så. Letade efter snacks och blev så uppiggad när jag hittade de här Raw food kexen, fyllda med frön, nötter och grejer som min kropp blev så glad för! Måste erkänna att jag först grep tag i dem för att det var så snygga – ja, påsarna alltså. Inte mammorna (fast de var dom ju också ; ) som jag sedan läste mer om på påsarnas baksida och därefter googlat upp för att du ska kunna inspireras mer av deras driv. Info: Företaget kallar sig Two moms in the raw och du hittar dem på siten med samma namn. Shari, grundaren och trebarnsmamman, fick diagnosen MS och började därför leta efter alternativ på läkande mat. Det dröjde inte länge förrän hon förstod hur gott Raw food funkade på hennes kropp och hur bra det var att ge barnen nyttiga snacks. Det var bara det att det inte fanns något sånt att köpa… Så hon fixade den biten! Tillsammans med några till. Resultat: idag kunde jag köpa en påse Raw food snacks från deras företag. Det här inlägget handlar inte om Raw food i sig utan om idéer som föds och tas vidare in i verkligheten. Kan inspirera ihjäl mig av alla dessa historier om egna företagare. the Dreamers and Doers! Kram Katrin

Entry filed under: Tankar från USA. Tags: , , , , , , , , , , .

Himmelska ord & talande sägningar En svensk etta-plättare i USA!

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

januari 2011
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts


