Himmelska ord & talande sägningar

december 23, 2010 at 1:01 f m Lämna en kommentar

Vaknade upp den tredje morgonen i Florida, USA, där jag ska spendera fyra veckor med familjen (som till halva delen är amerikansk). Att (1) bara få vakna av sig själv, (2) utav sol som letar sig in bakom gardinerna är en ynnest och att sedan få mötas av budskapet TRUST skrivet i skyn framför dig ser jag som en dubbelbonus! Att just ord – eller sägningar som vi säger på 4good – kan förändra ett sinnestillstånd stämmer hur lätt som helst in på mig. Den här dagen började med att jag fick bära med mig ordet Tillit och jag vet att det påverkade mina tankar och val flera gånger. Jag har en god vän som gav sin kille en tavla. På den står det: You make my heart sing. Jag menar hur mycket kärlek smakar inte den tavlan? Den sägningen, den tanken, det budskapet som han får ta emot varje gång han tittar på den. Love it. Under andra världskriget i Storbritannien så fick alla sätta upp affischer hemma med budskapet Keep Calm & Carry On. Ifall bomberna skulle falla, fienden komma.. Idag har jag sett att den här affischen dykt upp igen (eftersom jag lusläser allt med mina tantglasögon, till och med brittiska inredningstidningar ; ). Men nu sitter den snyggt upphängd hemma hos ambitiösa, moderna, mitt-i-karriären-livet-människor. Och jag tror inte bara att det är en cool inredningsgrej. Nej, jag tror att orden har samma lugnande effekt som för över 60 år sen, men idag är det en annan form av stress de ska lugna… Hursomhelst, en talande sägning säger mer än långa kärleksförklaringar, flersidig krigs- eller antistress information – eller hur? /Katrin

Entry filed under: Tankar från USA. Tags: , , , , , .

Julkul & idérikedom på Rosendal Råa, rådiga mammor

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

december 2010
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Most Recent Posts


